Co spojuje malého Alberta Einsteina a děti 21. století?
Dokonale pasující kameny stavebnice Anchor umožňují dítěti poznání reálných zákonitostí — zákony statiky a fyziky. Dítě při hraní neutíká do světa umělých úchytů, nerealistických a nikdy později uplatňovaných principů. Jednotlivé vrstvy kamenů jsou dobře zatěžovány a dokonale pasují. Kamenná stavebnice vyžaduje realistické přemýšlení. Dítě se učí přemýšlet podle zákonitostí tohoto světa. Hračky vyžadující přemýšlení jsou oblíbené mezi nadanými dětmi. Baví je kombinovat, představovat si, vyvozovat atd. Dáte-li holčičce na hraní kopie kuchyňských přístrojů a klukovi kopie nářadí z tatínkovy dílny, budou napodobovat rodiče. To je v pořádku, ale nadané dítě napodobování začne nudit. Potřebuje víc, potřebuje prostor pro uplatnění a rozvinutí duševních schopností. Míru těchto duševních schopností lze měřit pomocí IQ. Toto číslo vyjařuje soubor duševních schopností, kterými jsou zejména LOGIKA, PŘEDSTAVIVOST, VYJADŘOVÁNÍ,